Results for 'Valentine Y. Njike'

993 found
Order:
  1.  16
    Impact of an educational intervention on internal medicine residents' physical activity counselling: the Pressure System Model.David L. Katz, Kerem Shuval, Beth P. Comerford, Zubaida Faridi & Valentine Y. Njike - 2008 - Journal of Evaluation in Clinical Practice 14 (2):294-299.
  2.  26
    I as an Other.Valentin Y. Mudimbe - 1988 - American Journal of Semiotics 6 (1):57 - 68.
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3. Quam metuendus est locus iste.Valentin Y. Mudimbe - 2008 - Revista de Filosofía (México) 40 (122):65-114.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4.  11
    Extracellular nucleic acids.Valentin V. Vlassov, Pavel P. Laktionov & Elena Y. Rykova - 2007 - Bioessays 29 (7):654-667.
    Extracellular nucleic acids are found in different biological fluids in the organism and in the environment: DNA is a ubiquitous component of the organic matter pool in the soil and in all marine and freshwater habitats. Data from recent studies strongly suggest that extracellular DNA and RNA play important biological roles in microbial communities and in higher organisms. DNA is an important component of bacterial biofilms and is involved in horizontal gene transfer. In recent years, the circulating extracellular nucleic acids (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  3
    Conferencia Episcopal y confer.Valentín Ramallo - 1976 - Salmanticensis 23 (2):489-504.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6.  4
    Espiritualidad y vida consagrada.Valentín Viguera Franco - 2024 - Isidorianum 4 (8):33-66.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. Bibliografía general.Metafísica Trad Valentín García Yebra - 2005 - In Armando Rodríguez (ed.), Filosofía y pensamiento contemporáneo. Mendoza, Argentina: Universidad Nacional de Cuyo, Facultad de Filosofia y Letras.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8.  2
    Florence Rochefort, Laicidad, feminismos y glob.Valentine Mercier - 2015 - Clio 42:315-315.
    Cet ouvrage est un recueil d’articles de Florence Rochefort, traduits à l’initiative de l’Université Nationale Autonome du Mexique. Les sept textes étaient à l’origine des chapitres de livres publiés entre 1998 et 2006. Chargée de recherche au CNRS, présidente et/ou membre de différentes associations et institutions pour le développement de la recherche sur le genre, F. Rochefort a d’abord travaillé sur l’histoire politique des droits des femmes et du féminisme, avant de se pencher plus spéci...
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9.  4
    Teología y pastoral del sacramento de la penitencia en la obra de San Francisco de Sales.Valentín Viguera Franco - 2024 - Isidorianum 5 (10):165-197.
    La primera parte del artículo presenta un raro texto titulado "Avertissements aux Confesseurs", que se completa con otros dos fragmentos y las "Ordenances synodales" para los confesores. Se muestra como ejemplo de los efectos prácticos del Concilio de Trento en la diócesis de Ginebra, como había hecho San Carlos Borromeo en Milán. La segunda parte del artículo se refiere a los penitentes, y aunque se basa principalmente en "Introducción a la vida devota" y "Conversaciones espirituales", también tiene en cuenta algunos (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10.  11
    De vagos y maleantes: Michel Foucault en España.Valentín Galván - 2010 - Barcelona: Virus Editorial.
    Vivimos en unos tiempos en que la distancia entre el pensamiento crítico y el procedente de la Academia nunca había sido tan grande, y eso que hoy más que nunca resulta necesario repensar la sociedad en su conjunto para poder siquiera atisbar la posibilidad de un mundo futuro donde la vida sea digna de ser vivida. De vagos y maleantes, Michel Foucault en España nos permite acercarnos a una época de una gran vitalidad política y creatividad intelectual, la del final (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  11. ¿ Tres lobos o una manada de lobos?: Guattari, DEleuze y Foucault.Valentín Galván García - 2011 - A Parte Rei 75:9.
  12.  5
    El amor eterno de Dios en el autor del "Tratado del amor de Dios".Valentín Viguera Franco - 2023 - Isidorianum 7 (14):367-402.
    La teología sobre el Espíritu Santo en la obra de San Francisco de Sales no se expone en un texto ad hoc, sino que está diseminada por toda su obra, eminentemente pastoral y espiritual: sermones, cartas, conversaciones espirituales, etc. Sólo en su Tratado del amor de Dios se encuentra una exposición coherente sobre algunos aspectos de la presencia del Espíritu Santo en la vida del cristiano. La originalidad del autor de Teotimo reside en su visión del Espíritu Santo como Espíritu (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  2
    Metodología y ciencia jurídica en el umbral del siglo XXI.Valentin Petev - 1996 - Bogotá: Universidad Externado de Colombia.
    La preocupación central de Petev es salvar la racionalidad de una teoría democrática del derecho. En el desarrollo de los planteamientos que expone en esta obra, insiste en las relaciones entre derecho, moral y política y en el contexto de la interacción social en que se presenta el fenómeno jurídico y se toman las decisiones judiciales. Para este autor lo jurídico cumple una función no sólo de aplicación del derecho, sino también de dirección y orientación de la sociedad.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14.  7
    La dirección espiritual epistolar en San Francisco de Sales.Valentín Viguera Franco - 2023 - Isidorianum 9 (18):415-464.
    Se conservan más de dos mil cartas de San Francisco de Sales, la gran mayoría espirituales. En esta obra se han seleccionado algunas de estas cartas para diseñar el modelo de dirección espiritual que este Santo utilizó en los primeros años del siglo XVII. Estas cartas constituyen también un testimonio de la espiritualidad de su tiempo, y nos ofrecen un espléndido marco para comprender la relación de las almas que se unen en el amor de Dios. A este efecto, la (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15.  2
    San Francisco de Sales, modelo de pastor posconciliar.Valentín Viguera Franco - 2023 - Isidorianum 8 (15):105-146.
    Después de la celebración del Concilio de Trento, muchos obispos intentaron poner en práctica tanto los decretos doctrinales como los disciplinares para llevar a cabo una reforma de la Iglesia "in capite et in membris". El obispo de Ginebra, Francisco de Sales, aplica los diferentes decretos, no sólo con firmeza y frialdad, sino también con la dulzura del buen pastor y la dulzura salesiana. Su reforma alcanza tanto al clero secular como al religioso, así como a las instituciones eclesiásticas y (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16.  78
    León Florido, Francisco:" Las filosofías en la Edad Media. Crisis, controversias y condenas".Valentín Fernández Polanco - 2011 - Anales Del Seminario de Historia de la Filosofía 28:307-312.
    Un método de investigación en historia de la filosofía basado en las estructuras conceptuales parte del supuesto de que las doctrinas filosóficas, en autores y épocas diversas, se relacionan en función de semejanzas y diferencias, no tanto por motivos puramente históricos (sucesión de sistemas) o textuales (declaraciones expresas de los auto res), cuanto por las relaciones que guardan entre sí las estructuras en que se organizan los conceptos que las constituyen. Las estrucuras concep tuales de las filosofías se articulan en (...)
    No categories
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17. Reconciliación en las fuentes franciscanas.Valentín Redondo - 1986 - Verdad y Vida 44 (174):201-222.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18. Modal logic with names.George Gargov & Valentin Goranko - 1993 - Journal of Philosophical Logic 22 (6):607 - 636.
    We investigate an enrichment of the propositional modal language L with a "universal" modality ■ having semantics x ⊧ ■φ iff ∀y(y ⊧ φ), and a countable set of "names" - a special kind of propositional variables ranging over singleton sets of worlds. The obtained language ℒ $_{c}$ proves to have a great expressive power. It is equivalent with respect to modal definability to another enrichment ℒ(⍯) of ℒ, where ⍯ is an additional modality with the semantics x ⊧ ⍯φ (...)
    Direct download (7 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   66 citations  
  19.  6
    La elaboración de la noción de «estado de naturaleza pura» en el 'Tractatus de gratia' de Francisco Suárez. La perspectiva de André de Muralt.Valentín Fernández Polanco - 2020 - Logos. Anales Del Seminario de Metafísica [Universidad Complutense de Madrid, España] 53:209-224.
    Al elaborar la noción de un «estado de naturaleza pura» como dotada de un realidad objetiva propia, Francisco Suárez le iba a proporcionar a la filosofía política moderna la herramienta conceptual de la que los filósofos y iusnaturalistas de los siglos XVII y XVIII que se inscriben en su estela se valdrían para desarrollar su pensamiento político y jurídico. En este estudio rastreamos dos de las fuentes medievales de las que Suárez se sirvió en la elaboración de su noción de (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20. A modal interpretation of platonic forms.Valentín Murescan - 2005 - Philosophica 28:209-228.
    En este ensayo me propongo dos cosas: a) indicar las razones por las cuales la interpretación predicativa de la teoría de la forma de Platón no es la más adecuada. b) proponer una interpretación alternaiva ¿también predicativa¿ pero más completa, agregando el concepto de modalidad. Creo que la última interpretación se encuentra más cerca del espíritu del texto original, en el sentido que estoy convencido de que algunas de las principales intuiciones que subdeterminan la teoría de las formas de Platón (...)
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21. Filosofía y Educación en España (1978-2008).Valentín Fernández Polanco - 2009 - A Parte Rei 64:16.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22.  12
    Analytical Philosophy and Epistemology in Ukraine: Presentation.Valentín Omelyantchik, Yaroslav Shramko & Olga Korpalo - 1999 - Theoria: Revista de Teoría, Historia y Fundamentos de la Ciencia 14 (1):5-9.
    The paper discusses interpretations of Aristotle’s modal notions by modern commentators. It is shown that the semantics of modal notions which the above mentioned authors attribute to Aristotle is based on the algebraic idea of multiplier.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  3
    Pascale Gillot y Daniele Lorenzini (comps.), Foucault/Wittgenstein: subjectivité, politique, éthique, París, CNRS Éditions, 2016, 299 pp. [REVIEW]Valentín Huarte - 2017 - Tópicos 34:126-132.
  24.  5
    El análisis comparativo de las formas lógicas tomistas y las formas lógicas husserlianas en André de Muralt.Valentín Fernández Polanco - 2018 - Revista Española de Filosofía Medieval 25.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  25.  29
    Análisis del artículo 146 del COIP- homicidio culposo por mala práctica profesional en el Ecuador.Carlos Valentín Sánchez Sánchez & Julio Adrián Molleturo Jiménez - 2023 - Resistances. Journal of the Philosophy of History 4 (8):e230129.
    Este estudio analiza el artículo 146 del Código Orgánico Integral Penal (COIP) de Ecuador, esta trata sobre el homicidio culposo por práctica profesional equivocada. La mala praxis médica es un problema grave en el sistema de salud de Ecuador, y la interpretación inadecuada de este artículo ha generado confusión en los procesos legales relacionados. El objeto de la investigación es analizar la normativa del artículo 146 del COIP y las lagunas de interpretación jurídica para determinar la culpabilidad o inocencia de (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  26.  9
    De vagos y maleantes a peligrosos sociales: cuando la homosexualidad dejó de ser un delito en España.Valentín Galván García - forthcoming - Daimon: Revista Internacional de Filosofía:67.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27.  41
    Reasoning about knowledge, Ronald Fagin, Joseph Y. Halpern, Yoram Moses, and Moshe Y. Vardi. [REVIEW]Valentin Goranko - 1999 - Journal of Logic, Language and Information 8 (4):469-473.
  28.  40
    Presentation.Olga Korpalo, Valentin Omelyantchik & Yaroslav Shramko - 1999 - Theoria: Revista de Teoría, Historia y Fundamentos de la Ciencia 14 (1):5-9.
    The paper discusses interpretations of Aristotle’s modal notions by modern commentators. It is shown that the semantics of modal notions which the above mentioned authors attribute to Aristotle is based on the algebraic idea of multiplier.
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29.  24
    The units of experimental taxonomy.D. H. Valentine - 1949 - Acta Biotheoretica 9 (1-2):75-88.
    Recent definitions of the botanical terms ecotype, ecospecies and coenospecies are briefly reviewed. Examples of ecospecies are discussed and the following new definitions are proposed: Groups with the same chromosome number between which there are well-defined morphological, ecological and geographical differences and which, under artifical or natural conditions are capable of only limited gene-exchange. Groups with different chromosome numbers between which there are well-defined ecological and geographical differences and which are capable of only limited gene-exchange. Groups forming genetically distinct components (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  30.  6
    Présentation.Maud Pouradier & Valentin Sonnet - 2021 - Cahiers de Philosophie de L’Université de Caen 58:7-32.
    Quel que soit le paradigme dans lequel le philosophe s’inscrit, la définition conceptuelle est une finalité essentielle de son activité. Ce qu’on attend d’une définition – ou les procédures pour y aboutir – est très différent selon nos présupposés théoriques, selon que l’on pense possible, ou non, une définition d’essence, ou selon notre ontologie explicite ou implicite. Mais la tâche d’une définition rigoureuse, par-delà les imprécisions, lacun...
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31.  26
    José Luis Durán, Sergio Torres, Guillermo Blanco . Diccionario práctico de sinónimos, antónimos y parónimos. Santiago: ZIg-Zag, 348 p. [REVIEW]Felix Valentín Bugueño - 2016 - Logos: Revista de Lingüística, Filosofía y Literatura 26 (2):286-290.
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  32. ¿Qué hay de política en la filosofía?: ocho ensayos.Facundo Bey, Fernando Cocimano, Valentine Le Borgne de Boisriou, Daniela Losiggio, Franco Marcucci, María Cecilia Padilla, Lucía Pinto & Lucila Svampa (eds.) - 2018 - Buenos Aires: Universidad de Buenos Aires. IIGG - UBA.
    Pocos otros temas despiertan más polémicas que el de los vínculos entre filosofía y política: que quienes se dedican a la filosofía no deben verse influenciados por la política, que si a la política le corresponde ser auxiliada por la filosofía, que si el saber filosófico tiene que desligarse de las posiciones políticas, que si a las instituciones académicas de las humanidades les conviene independizarse del poder de turno, etc. Todas estas son discusiones que heredamos (no sin reformularlas y, por (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  33.  23
    GALVÁN, Valentín : El evangelio del diablo. Foucault y la “Historia de la Locura”, Madrid, Biblioteca Nueva, 2013.Francisco Vázquez García - 2015 - Daimon: Revista Internacional de Filosofía 64:157.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  34.  29
    Valentin Balbin y la primera revista Matematica Argentina.Jose Babini - 1964 - Isis 55 (1):82-85.
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  35.  4
    Yabet Valentín Echarry Sequeiros. El pensamiento educativo de María Zambrano. Una aproximación a sus fundamentos y su aplicación. Madrid: Sindéresis, 2020. [REVIEW]Julia Butinyà - 2022 - Revista Española de Filosofía Medieval 28 (2):176-179.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36.  3
    Hernán Borisonik. Persistencia de la pregunta por el arte || Valentín Díaz. Tensión y materia.Rastko Buljančević & Nicolás López - 2023 - Boletín de Estética 65:95-105.
    Hernán Borisonik. Persistencia de la pregunta por el arte. Buenos Aires: Miño y Dávila, 2022, 132 páginas. Valentín Díaz. Tensión y materia. El método del Barroco en Walter Benjamin. Buenos Aires: 17grises, 2023, 456 páginas.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  37.  12
    Reseña de El teatro chaqueño de las crueldades. Memorias qom de la violencia y el poder. Florencia Tola y Valentín Suarez . Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Rumbo Sur/ethnographica. Resistencia: Consejo Na. [REVIEW]María Belén Carpio - 2016 - Corpus: Archivos virtuales de la alteridad americana 6 (2).
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38.  7
    Reseña de El teatro chaqueño de las crueldades. Memorias qom de la violencia y el poder. Florencia Tola y Valentín Suarez (Comp.). Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Rumbo Sur/ethnographica. Resistencia: Consejo Na. [REVIEW]María Belén Carpio - 2016 - Corpus.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39. Prometeĭ v dvadt︠s︡atom veke.Valentin Andreevich Venikov - 1970 - Edited by I. B. Novik.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40. On the event relativity of modal auxiliaries.Valentine Hacquard - 2010 - Natural Language Semantics 18 (1):79-114.
    Crosslinguistically, the same modal words can be used to express a wide range of interpretations. This crosslinguistic trend supports a Kratzerian analysis, where each modal has a core lexical entry and where the difference between an epistemic and a root interpretation is contextually determined. A long-standing problem for such a unified account is the equally robust crosslinguistic correlation between a modal’s interpretation and its syntactic behavior: epistemics scope high (in particular higher than tense and aspect) and roots low, a fact (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   45 citations  
  41. On the interaction of aspect and modal auxiliaries.Valentine Hacquard - 2009 - Linguistics and Philosophy 32 (3):279-315.
    This paper discusses the interaction of aspect and modality, and focuses on the puzzling implicative effect that arises when perfective aspect appears on certain modals: perfective somehow seems to force the proposition expressed by the complement of the modal to hold in the actual world, and not merely in some possible world. I show that this puzzling behavior, originally discussed in Bhatt (1999, Covert modality in non-finite contexts) for the ability modal, extends to all modal auxiliaries with a circumstantial modal (...)
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   16 citations  
  42.  29
    Children's attitude problems: Bootstrapping verb meaning from syntax and pragmatics.Valentine Hacquard & Jeffrey Lidz - 2019 - Mind and Language 34 (1):73-96.
    How do children learn the meanings of propositional attitude verbs? We argue that children use information contained in both syntactic distribution and pragmatic function to zero in on the appropriate meanings. Specifically, we identify a potentially universal link between semantic subclasses of attitude verbs, their syntactic distribution and the kinds of indirect speech acts they can be used to perform. As a result, children can use the syntax as evidence about the meaning, which in turn constrains the kinds of pragmatic (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   6 citations  
  43.  30
    Early dissociation between neural signatures of endogenous spatial attention and perceptual awareness during visual masking.Valentin Wyart, Stanislas Dehaene & Catherine Tallon-Baudry - 2012 - Frontiers in Human Neuroscience 6.
  44. “Spinoza’s Metaphysics of Substance”.Y. Melamed Yitzhak - 2021 - In Garrett Don (ed.), Don Garrett (ed.), The Cambridge Companion to Spinoza. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press, forthcoming. Cambridge UP. pp. 61-112.
    ‘Substance’ (substantia, zelfstandigheid) is a key term of Spinoza’s philosophy. Like almost all of Spinoza’s philosophical vocabulary, Spinoza did not invent this term, which has a long history that can be traced back at least to Aristotle. Yet, Spinoza radicalized the traditional notion of substance and made a very powerful use of it by demonstrating – or at least attempting to demonstrate -- that there is only one, unique substance -- God (or Nature) -- and that all other things are (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  45. Two forms of responsibility: Reassessing Young on structural injustice.Valentin Beck - 2023 - Critical Review of International Social and Political Philosophy 26 (6):918-941.
    In this article, I critically reassess Iris Marion Young's late works, which centre on the distinction between liability and social connection responsibility. I concur with Young's diagnosis that structural injustices call for a new conception of responsibility, but I reject several core assumptions that underpin her distinction between two models and argue for a different way of conceptualising responsibility to address structural injustices. I show that Young's categorical separation of guilt and responsibility is not supported by the writings of Hannah (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   8 citations  
  46.  2
    The routes of critical metaphysics: Valentin Kanawrow’s contribution.Christian Enchev - 2017 - Contrastes: Revista Internacional de Filosofía 21 (2).
    ABSTRACT:The aim of the present text is to reflect on Kanawrow’s Tetralogy as an original approach to Kantian critcal metaphysics with a view to achieving the greatest clarity level of theoretical philosophising in formal and conceptual sense. Special light will be thrown here on some logical aspects of the transition from intentionality to intensionality. Transcendental synthesis is explicated toroughtly as a generative mechanism towards initially independent objectness: the virtual topos of thinking needs an emphasis on its metaphysically clarified purity. In (...)
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  47.  9
    Response activation and activation–transmission in response-based backward crosstalk: Analyses and simulations with an extended diffusion model.Valentin Koob, Rolf Ulrich & Markus Janczyk - 2023 - Psychological Review 130 (1):102-136.
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  48.  14
    La névrose roumaine, ou comment refouler un passé embarrassant.Valentin Protopescu - 2007 - Cités 1 (1):167-169.
    Le présent est le miroir du passé et la préfiguration du futur. L’histoire des Roumains, comme celle de nombreuses autres nations européennes, ne déroge pas à cette remarque de sens commun. L’histoire est faite de mentalités collectives, d’accidents politiques, de stratégies sociales et d’actions de personnalités providentielles. L’histoire récente des Roumains ne fait qu’actualiser..
    No categories
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  32
    Realizability for Peano arithmetic with winning conditions in HON games.Valentin Blot - 2017 - Annals of Pure and Applied Logic 168 (2):254-277.
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  50. Servidumbre y grandeza de la filosofía.Llorens Y. Jordana & Rodolfo[From Old Catalog] - 1949 - Buenos Aires,: J. Serra.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 993